zaterdag 12 mei 2012

Bonbonnetjes

Van de week heb ik cupcakes gemaakt. Niet zomaar cupcakes, maar toblerone cupcakes! Heerlijk! Om het helemaal af te maken maakte ik daar ook botercreme bij, en ja, gevuld met tobleroneschaafsel en cacao. Maar het is toch niets voor mij om een hap boter in je mond te nemen. Gevolg was dat ik een bak met botercreme overhield. ( de cupcakes waren inmiddels allang soldaat gemaakt... :-))
Toevallig mocht ik even rondneuzen in het jaarboek Mjamtaart! waar ik bij toeval een simpel recept tegenkwam om zelf bonbons te maken, nodig; botercreme, bitterkoekjes en chocolade................ Ik kon niet wachten om de volgende ochtend naar de supermarkt te rennen om bitterkoekjes en chocolade te halen!
Hierbij een "how to" voor als je een restje botercreme over hebt!

dit heb je nodig:
- botercreme
- ( pure) chocolade
- Bitterkoekjes

bitterkoekjes, pure chocolade en botercreme naar keuze.

doe de botercreme in een spuitzak en spuit verticaal
een toef op het bitterkoekje.
Zet de bitterkoekjes met de botercreme een
kwartiertje in de koelkast.




Breek de chocoladereep en smelt de chocolade au bain marie.
Doe de gesmolten chocolade in een diep bakje.
haal de bitterkoekjes uit de koeling.
Houdt het bitterkoekje tussen 2 vingers vast en dip het voorzichtig in de
chocolade. Laat even uitdruipen en zet ze terug op je plateau.
Als je ze allemaal in de chocolade hebt gedoopt, zet je ze weer in de koeling,
zodat de chocolade hard kan worden.




Speciaal voor mijn ouders!
Met een kopje thee hebben we ze met z'n drietjes opgesmuld,
ze waren héérlijk! 

1 opmerking:

  1. Waar haal je de tijd toch vandaan. Zien er wel verrukkelijk uit hoor! X Miranda

    BeantwoordenVerwijderen