donderdag 25 oktober 2012

stempelen maarrrrrrrrr!!!

Oei, oei... ik schaam me diep, want wat is het toch zonde dat ik al zo lang niets meer op mijn blog heb gezet....
Maar ik heb mijn collega Barbera beloofd dat ik in de herfstvakantie eindelijk weer eens wat zal plaatsen. En speciaal voor haar dochtertje(s) ook nog! 3 weken geleden is ze bevallen van een prachtige dochter. Als kraamcadeautje maakte ik een naamstempel in de stijl van het geboortekaartje. Stiekem was ik er zelf supertrots op, want het was zo goed gelukt!!! ( en zó leuk om te doen!)
Sinds kort maak ik af en toe een stempel. En wat vervelend nou dat ik me zo uit moet sloven om er een perfect cadeautje van te maken. Wat een bofkont, die kleine Maren. ;-)

 

Na een leuk bedanksmsje kreeg ik gelijk de volgende opdracht om er ook eentje voor grote zus Wende te maken. Met hartjes wel te verstaan :-) Natuurlijk wilde ik dat maken!
Ik heb er gelijk een kleine 'how to' van gemaakt.

Je hebt nodig: een gutssetje (dit is er eentje van ABIG),
een grote gum
patronenpapier, potlood, papier en een stempelkussen
Maak met potlood een ontwerp op je patronenpapier.
Het is handig om van tevoren de grootte van je gum op je papier aan te geven.  
''Stempel" je ontwerp op de gum en wrijf met de achterkant van je potlood goed over de tekening.
(PAS OP! patronenpapier is erg dun!)
Nu zit je ontwerp op de gum. Natuurlijk in spiegelbeeld.
Trek de lijnen nogmaals goed over, zodat alles goed zichtbaar is.
En gutsen maar! Eerst met de V tip langs de lijnen, en vervolgens de U tip.
Het is een precies werkje....
Als je denkt dat je klaar bent, maak je eerst een proefdruk.
Je kunt vervolgens goed zien wat je nog weg moet gutsen.
Het resultaat!!! Leuk hè!
Nu nog even door manlief een houtje laten zagen en een zakje naaien als finishing touch :-)
Veel plezier ervan,Wende!











3 opmerkingen:

  1. Echt helemaal super Rens! Wat zal Wende er blij mee zijn, kan ze lekker stempelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was aan het rondsnuffelen op verschillende blogs en zo kwam ik bij die van jou terecht. Wat leuk die uitleg over het zelf maken van een stempel! Dat ga ik ook een keer proberen.
    Groetjes Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er goed uit! Mag ik vragen welke stempelkussens je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen